Het treinverkeer van Deutsche Bahn lag gisteravond in heel Duitsland stil door een storing in het communicatiesysteem GSM-R. Inmiddels rijden de eerste treinen weer, maar reizigers moeten nog rekening houden met vertragingen en uitval.
GSM-R wordt gebruikt voor communicatie tussen machinisten en verkeersleiding en voor het aansturen van spoorinfrastructuur en reisinformatie.
-nos.nl-